tisdag 23 november 2010

Synd att det inte finns lukt-bloggar

Jaha, då har det kommit ytterligare en decimeter snö, så det var bara till att ge sig ut och skotta igen på förmiddagen.


Det är så ruskigt vackert ute, önskar jag vore en bättre fotograf så man gjorde lite rättvisa åt snön!

Kände mig rätt färdig efter att ha skottat hela infarten igen, så jag tänkte jag skulle hunnit vila/sova lite medans Lukas sov, men den pojken är ju helt omöjlig att få att sova längre än 30 minuter i taget, åtminstone inomhus. Ville inte ställa honom ute heller, det blåste så mycket och yrde runt en massa snö. Slutresultatet blev i alla fall att jag känner mig lika trött som vanligt =/

Har inne en god fläskkarre med koreanska kryddor i ugnen, den ska stå i 5 timmar, men det luktar redan sååååå gott! Kryddorna är bland annat ingefära, kanel och kryddnejlika, så det luktar lite juligt dessutom.

Känner mig riktigt sugen på glögg nu, ska försöka orka pallra mig till citygross o handla när maken kommit hem tänkte jag, vill helst slippa dra ut barnen i det här vädret. Eller tja, Oliver var ju med mig ute och skottade, så det är väl främst Lukas jag tänker på. Kylen är i alla fall helt tom, så handla måste jag, på ett eller annat sätt. Funderar på att köpa en liten julskinka och göra till helgen med, vi brukar ha som tradition att äta det till första advent. Till julafton sedan vill jag inte ens ha någon skinka, det är ju nu innan den är god att äta!

Nähä, nu gnäller det lite väl mycket om lillemannen, bäst jag sätter fart igen... suck.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar