söndag 14 november 2010

Gissa vad vi gör!

Ni ska få lite ledtrådar - det är gult, ganska kladdigt och luktar jul!


Japp, det är årets första lussekattsbak som ligger och jäser!


Som tur är har jag diskhjälp. Och smakhjälp. Och bakhjälp. Det blir lite kladdigt, men det känns sådär ruskigt idylliskt att baka lussekatter med barnen (eller barnet, den lille plutten hjälper till genom att ligga och sova).

Jag gillar verkligen att baka, om jag känner att det inte är ett "måste". Det är mysigt, oftast hjälper Oliver till, och för det mesta blir det något gott som resultat. Jag tror det är nån sorts terapi för min del. Däremot hatar jag att knåda deg, så jag blev MYCKET lycklig när vi fick en Kitchen Aid av mina föräldrar tidigare i år!

Var på stan med mamma igår förmiddag och hittade faktiskt lite att shoppa - på Rabalder av alla ställen. Jag tror knappt ens jag varit inne i den butiken innan, och jag tror inte jag ska gå in igen, det blir så dyrt när de hade så mycket fint!

Det är så roligt att gå och titta på alla fina nyårsklänningar och julklänningar med, men det kommer jag inte köpa någon i år. Dels har jag en fin jag bara använt en enda gång, och dels tror jag inte att det kommer bli någon direkt nyårsfest eller julfest att tala om för min del. Men men... vad är väl en bal på slottet? ;-)

Här kommer ett litet bild-tillägg på själva bakprocessen:


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar