tisdag 9 november 2010

Tipp tapp?

Nu börjar den allt komma smygande. Tassar runt hörnen och förstärks ju såklart av att det snöar idag! Och snart får den ju fullt utlopp - julkänslan alltså!

Nu har man ju börjat tända mer ljus, och mysbelysningen står väl för halva elförbrukningen här hemma... ;-) Oliver bidrog också till julstämning häromdagen när han ville klä ut sig till pepparkaksgubbe. Jag tog tillfället i akt och passade på att plåta årets julkort, men de lägger jag inte ut här än, lite överraskning får det ju bli =D

Har inte handlat något julpynt än, men det finns ju en hel del i affärerna, och om det är som vanligt så hinner det väl ta slut lagom till advent. Ska nog försöka ta mig in till stan en dag och kolla läget tror jag...

Dessutom börjar det kännas legitimt att nynna på julsånger nu, däremot blir jag inte helt överlycklig när Oliver (eller maken heller för den delen) nynnar på "Nu är det jul igen" mitt i sommaren tex.

Sen är det ju extra mysigt runt julen när man har barn - Oliver är ju så stor att han fattar konceptet lite mer, och Lukas firar ju sin första jul vilket också är väldigt speciellt.


Snart blir det första julen för Lukas, små barn är så härligt opretentiösa och brukar bli gladast för pappret och snörena runt paketen. Tur det, för det är SVÅRT att hitta på julklappar till den här lille när storebror redan tillhandahåller de mesta leksakerna en bebis kan behöva!

I morgon kanske jag skulle ta och försöka baka lussekatter? Det är ju så himlans mycket smidigare med en kitchen aid, jag avskyr att knåda deg annars! Synd bara att den inte kan göra något åt den mindre trevliga deg-ringen som ligger där midjan brukade vara... Men den försvinner kanske med ett par lussekatter ;-)

2 kommentarer :

  1. Jag gilar dig och din blogg! Du är pigg och nöjd utan att för den sakens skull vara klämkäck och oärlig!! Löv jo, puss i

    SvaraRadera