torsdag 25 november 2010

Dag 1 - presentera mig själv

Börjar alltså idag på 30-dagars listan jag berättade om igår. Första punkten - presentera mig själv!

Hmm, rena fakta är ju att jag är 31 år, gift med Tobias sedan 5 år tillbaka och har 2 barn - Lukas 5 månader och Oliver 4 år. Vi bor i Jönköping i ett ganska nybyggt hus. Jag driver ett eget företag - Glad Inredning - där jag det senaste året har arbetat som konsult åt Elmia, med allt från försäljning till monterdesign i 3D.

Fast det där säger ju inte så värst mycket ändå. Kanske skulle försöka med en mer filosofisk vinkel?

Ok, jag är obotlig optimist och vänder det mesta till något bra - vilket säkert kan reta en del (klart jag har mina negativa dagar med, titta bara några inlägg tillbaka får ni se!). Jag har ganska få riktigt nära vänner, men dem vill jag gärna umgås mycket med, så gott det nu går när man har småbarn också som tar tid och ork.


En bild från förra hösten - 3-års kalas för Oliver och han kompisar. Hade ganska nyligen fått reda på att jag väntade en bebis till, men det var fortfarande hemligt.

Jag är morgonmänniska, till skillnad från maken, inte så att jag vill gå upp jättetidigt, fick jag bestämma skulle kl 8.00 vara perfekt, men mest på det sättet att jag till 99% är riktigt pigg och glad om morgnarna. Varje morgon har ju liksom utsikten att vara starten på en riktigt bra dag! Tror att det kan gå Tobbe på nerverna ibland, han vill helst inte ens prata på morgnarna om han inte måste ;-)

Jag vet precis vem jag är och vad jag vill för det mesta, samtidigt som det nog bara finns ett ytterst fåtal ställen där jag inte känner mig lite utanför eller att jag inte hör hemma där. Familjen är det absolut viktigaste för mig, inkluderat mina föräldrar och min bror, men jag har även ett stort behov att få egentid på regelbunden basis, jag är inte den typen av mamma som glömmer bort vem man var innan barnen.

Hmmm, den här beskrivningen skulle ju kunna bli jättelång på ett sätt, men det skulle vara kul att veta vad ni vill veta om mig? Fråga vad ni vill så ska jag svara efter bästa förmåga... Just det, jag glömde säga att jag är tämligen brutalt ärlig när det gäller det mesta. Ask away!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar