torsdag 18 november 2010

I morrn smäller det!

Helt otroligt att jag har en pojk som blir 4 år i morgon! Har däremot undrat lite över den bristande entusiasmen över att han fyller år i morgon, medans han däremot lääääängtar till kalaset på lördag. Men det fick sin förklaring idag när vi började prata lite om vad han önskade sig - han har helt enkelt trott att man bara får paket på kalaset, det är ju den enda gången han sett de andra barnen få paket! Så när jag meddelade att det är absolut troligt att det kommer lite paket i morgon med så blev det helt plötsligt mycket mer intressant!

Så i morgon blir det kalasfirande här hemma med mormor och morfar på eftermiddagen. Våfflor har lilla herrn önskat sig, eftersom det enda han äter på tårta är marsipanen så tänkte jag att det var bäst att kolla vad han helst ville ha!

Idag ska vi försöka städa lite, göra godispåsar till kalaset (Oliver ville hjälpa till) och förbereda lite lekar. Kvällen lär väl gå åt till att blåsa ballonger, inte det roligaste som finns, men men. Funderar lite på hur vi ska göra med cykeln han ska få imorrn, tänker inte slå in den, men man kanske kunde lägga typ ett lakan eller nåt över så han inte ser direkt vad det är i alla fall...

I tisdags kväll var jag ju förresten ute och åt med två vänner, jätteskönt att komma hemifrån lite, speciellt som det har varit sjukt och gnälligt hela veckan. Saknar att få jobba lite känner jag, förhoppningsvis blir det så att jag kan jobba 2 dagar/vecka nästa år och Tobbe får vara hemma de dagarna, men inget är klart än så jag får väl hålla tummarna. Jag känner att jag har väldigt mycket mer ork och tålamod med barnen om jag får komma hemifrån lite plus att i alla fall Oliver saknar pappa i veckorna, Lukas märker nog inte av det så mycket däremot.

Nu ska det städas, hoppas Lukas sover en liten stund!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar