måndag 1 november 2010

Just another monday

Efter en riktig sketen (ursäkta småländskan) söndag pga diverse skäl jag inte ska gå in på här, har måndagen oxå varit ganska halvdan. Höjdpunkten idag var när Lukas åt gröt för andra gången i sitt liv (första gången i lördags) med god aptit, fick blanda en till smakportion faktiskt! Han blev ganska arg när den tog slut med, men då vågade jag inte ge honom nåt mer för då hade han väl fått ont i magen stackarn...

Idag testar jag ett recept på citronkyckling med pumpa som jag hittade i senaste allt om mat, det luktar i alla fall jättegott! Man gnider in en hel kyckling med smör mixat med citron, vitlök och persilja (ok, jag ändrade lite, det var inte originalet men ändå), rostar pumpa och morötter och serverar med en spenatsallad.

Förra veckan var det banne mig omöjligt att hålla diet, jag var skittrött och på dåligt humör så att dessutom gå lite halvhungrig på det var inte ens att tänka på. Men jag ska försöka igen nu i veckan!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar