söndag 10 oktober 2010

Höst ljuva höst!

Vilken fantastisk helg det har varit!

Helgen började lite trevligt med fredagsmys på bland annat bresaola på ruccolabädd med parmesan, en gruyère och lite annat småplock, och ett glas rosévin, mmm...

Sen spenderade vi en jättetrevlig lördag på stan med Lukas (Oliver var hos mormor) och vi har nu köpt klart både julklappar och födelsedagspresenter till Oliver, bland annat blev det lite oplanerat en större cykel (16'') eftersom han är så duktig och cyklar helt utan stödhjul och hjälp nu. Dagen avslutades med en kanongod middag hos mina föräldrar (tur det, jag hade nog inte orkat laga mat).

Idag har vi varit ute nästan hela dagen, fixat höstfint i trädgården och städat lite. Gjorde en väldigt god söndagsmiddag, svamprisotto med parmesan-panerad kyckling och krispig broccoli, inte heller dumt! Tänkte nog strax göra lite katrinplommonsufflé om jag orkar, det är så otroligt gott ju...

Nu har jag bara ett problem, vi har typ inte köpt nånting till Lukas än, vare sig till namnfest (miniliten med närmsta familjen) eller till julen, för jag HITTAR ingenting jag vill köpa! Till julen ordnar det sig väl, för kläder funkar ju alltid, sen har han ju en massa babyleksaker från Oliver, så medans han är så liten så känns det ok, vill inte ha hela huset fullt med leksaker. Men namnfesten är värre, där vill man ju köpa nåt speciellt, men jag avskyr typ tenn-grejor och onödiga saker som aldrig används... Nån som har bra förslag?

3 kommentarer :

  1. Härligt linda.. du beskriver din dag med att berätta om allt gott du äter o dricker. . .man blir ju farligt hungrig av att läsa din blogg... /Bodil

    SvaraRadera
  2. Anna i Mossahus =)10 oktober 2010 kl. 22:33

    En sån där i glas med hans hand och fotavtryck? =) .. Visserligen inget som används sådär, men är ett fint minne från namnfesten iaf....

    Eller nåt fint smycke som han kan använde senare? http://www.alskadebarn.se/

    eller så finns det faktiskt lite tips här oxå... http://www.dopguiden.se/

    Hoppas du hittar nånting?! =)

    SvaraRadera
  3. Jag har gipsavtryck redan, och de är typ omöjliga att få till! Men jag ska kika lite mer tror jag!

    SvaraRadera