torsdag 28 oktober 2010

Regn ute, regn i sinne

Bläh, idag känns det tungt.

Mindre sömn än vanligt pga ändrade rutiner för Lukas och allmän trötthet pga regn och rusk. Och inte får humöret nån uppsving av att "banta" heller...

Det hela resulterar mest i att jag känner mig deppig för att jag inte orkar vara nån vidare bra mamma idag, även om jag vet att alla har sina dagar...

Saknar folk på jobbet med, man känner sig lätt utanför när man är mammaledig, och det blir nog värre av att vara konsult, för då är det ju inte min arbetsplats "på riktigt". Jag hoppas verkligen jag får komma tillbaka och jobba där framåt våren, skulle bli jätteledsen om jag tappade kontakten med alla där, och jag är lite rädd för att det redan har hänt =(

Dessutom är ju maken borta till på lördag kväll, vilket inte gör nåt lättare heller.

Skriver det här med en hand, Lukas verkar ha ont i magen och kom bara till ro i min famn, och stackars Oliver vill att jag ska komma och leka - känns sådär.

Nä, nu ska jag inte deppa ner alla andra också, så nu slutar jag!

3 kommentarer :

  1. Hoppas du får sova lite mer inatt så allt känns bättre imorgon, kram!

    SvaraRadera
  2. Nja, det blev snarare mindre sömn, men eftersom solen sken nu på morgonen känns allt lite bättre i alla fall.

    Tack vänner!

    SvaraRadera