söndag 3 oktober 2010

Som en zombie

Herregud vad jag är trött idag. Gissningsvis pga sprutorna har Lukas inte sovit sådär kanon, plus att jag själv av någon anledning haft svårt att somna om. Nu är det ju väldigt sällan vi har "sömnproblem" i familjen, så vi kan egentligen inte klaga, men i alla fall... ;-)

Annars har helgen varit sådär skön, barnen har varit jättegoa, vi har hälsat på vänner, haft mina föräldrar på besök, varit ute en hel del, och rent allmänt fått en massa småsaker gjorda. Ni vet det där man går o retar sig på i veckor innan man tillslut tar sig för det... Typ som att fixa till våra "markisgardiner" på altanen, fixade maken kanonbra med symaskinen, att ta in den uppblåsbara barnpoolen (ja det var då inte en dag..eh...månad för sent!), rensa lite ogräs osv.

Följden blir ju att man känner sig makalöst duktig, men även att man är sketslut (på ren småländska). Så den här veckan kan ju bli intressant, kan se rubrikerna framför mig : "småbarnsmamma somnade i rabatten, barnen fick äta sig mätta på blåbär" eller "småbarnsmamma somnade i duschen, barnen fick en nakenchock".

Så för att det inte ska bli "småbarnsmamma somnade mitt i bloggandet" så tänker jag faktiskt ta och stänga av, kura ner mig i sängen och läsa ett par sidor i min bok innan jag knoppar in! Sov gott alla vänner!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar