tisdag 19 oktober 2010

Jag känner mig utnyttjad

Bebisar har definitivt ett sjätte sinne! Oavsett hur mätta de är eller hur gott de sover så har de banne mig en mätare i sig som känner av om jag försöker dricka en kopp kaffe... Det kaffe jag fått dricka ostört sedan Lukas föddes kan jag räkna på en hand. Fascinerande...eller nåt.

Dessutom har han en annan funktion, ju mer obekvämt mamma har det när hon matar mig, desto bättre äter jag. Vet inte om det är mjölksyran i mina armar som gör att han blir extra hungrig, eller om det bara är en medfödd sadistisk nerv? I natt stod jag med ett ben på sängen och båda armarna i ett omöjligt läge innan han hittade ett läge som passade att äta i.

Muhaha, nu ska morsan dricka kaffe igen!

Och trots detta gör man det, och dessutom allt annat de behöver och vill - snacka om att de måste tycka att man är lättlurad!

2 kommentarer :

  1. skönt att höra att det inte bara vi rookisar som får nackspärr och kramp i armarna... behöver en helkroppsmassage redan efter fem dagar hur ska detta sluta? :-)
    /Linda

    SvaraRadera
  2. Haha, det är nog universellt för alla mammor... ;-) Kul att höra från dig, har allt gått bra? Hur mår du och tösen? Har ni nåt namn?

    SvaraRadera